منوی دسته بندی

پیام تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی ۱۰ پیام زیبا مناسب پیامک و شبکه‌های اجتماعی

پیام تسلیت عاشورا

پیام تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی جهت درج در پیامک و یا ارسال در شبکه‌های اجتماعی می‌بایست علاوه بر اینکه نشان دهنده همراهی شما با عزاداران و عاشقان مکتب حسینی باشد، حاوی محتوای عمیق و معارف متعالی اهل بیت عصمت و طهارت نیز باشد. ارسال چنین پیام‌هایی نشان دهنده این است که نه‌تنها شما با احساسات میلیون عاشق اهل بیت عصمت و طهارت همدردی می‌کنید بلکه تلاش می‌کنید از طریق نشر معارف مکتب حسینی، جامعه و مخاطبین خود را با محتوای این نهضت آشنا کنید.

در این نوشته کوتاه ۱۰ پیام تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی برای شما آماده نموده‌ایم که تاکنون در جایی منتشر نشده است و هر پیام، محتوای یک حدیث را در جان‌مایه خود منتقل می‌کند. بدین صورت هر پیام هم‌زمان علاوه بر ایجاد حس غمخواری و هم‌نوایی با مخاطب، انتقال دهنده یکی از معارف ناب حسینی و عاشورایی نیز خواهد بود.

منبع پیام تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی

امام رضا علیه السّلام می‌فرمایند: «رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحيا اَمْرَنا … يَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ يُعَلِّمُهَا النّاسَ ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا؛» که معنای فارسی آن می‌شود: «رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده می‌کند. علوم ما را بیاموزد و به مردم آموزش دهد. اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند.» در این حدیث شریف امام رضا علیه‌السلام در حق مومنینی که از طریق نشر معارف اهل بیت سایرین را از زیبایی‌های این مکتب آگاه می‌کنند دعا می‌کنند. امید که این پیام‌ها نیز تلاشی در این راستا باشد و مورد عنایت و دعای حضرتشان قرار گیریم. پیام‌های آماده شده در ادامه از احادیث منتشر شده در دانشنامه اسلامی اقتباس شده است.

۱۰ پیام تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی

پیام اول: گریه

پیام تسلیت عاشورا چشم گریان

تسلیت به چشم‌های گریانی که پیامبر مژده بهشت به آنان داده است.

این پیام از یک حدیث نبوی اقتباس شده است که پیامبر صلی‌الله علیه و آله خطاب به حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌فرمایندد: فاطمه جان! روز قیامت هر چشمی گریان است، مگر چشمی که در مصیبت و عزای حسین گریسته باشد، که آن چشم در قیامت خندان است و به نعمتهای بهشتی مژده داده می‌شود.

پیام دوم: شور حسینی

پیامک تسلیت محرم

حرارت قلب‌های ما برای شهادت سالار شهیدان نشانه ایمان ماست. خداوند این حرارت را در نسل ما خاموش نگرداند.

این پیام به‌نحوی نقل حدیث معروفی از رسول اکرم است که می‌فرمایند: برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دل‌های مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.

پیام سوم: کشتی نجات

کشتی نجات کشتی حسین

کشتی نوح در کربلا از طوفان ایمنی یافت و کشتی حسین از کربلا به نجات ما طوفان‌زده‌ها برخاسته است. به این کشتی درآیید که در آن در امانید.

این پیام از یک حدیث نبوی گرفته شده است که حضرتشان می‌فرمایند: پسرم حسين در زمینی به خاك سپرده مى‌شود كه به آن كربلا گويند، زمینی كه همواره گنبد اسلام بوده است، چنانكه خدا ياران مؤمن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد.

پیام چهارم: رحمت خدا

رحمت خداوند که بر چشم‌هایتان جاری شد از ما نیز یاد کنید. التماس دعا

این پیام از حدیثی از خود اباعبدالله گرفته شده است که فرمودند: گریستن چشم‌ها و ترس دل‌ها از رحمت خداست.

پیام پنجم: آزادگی

پیام امام آزادگی

شهادت پیام‌آور آزادگی بر شما تسلیت باد.

حدیث بسیار معروف و نقل دردناکی است از حضرت امام حسین علیه‌السلام که می‌فرمایند: «اِن لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعادَ کونوا احراراً فی دنیا کم» یعنی «اگر دین ندارید و از قیامت نمی‌ترسید لااقل در دنیای خود آزاده باشید.

پیام ششم: دوستی با خدا

گوارا باد بر شما دوستی با حسین علیه‌السلام که دوستدار دوستان حسین، رسول ختمی مرتبت و خداوند تبارک و تعالی است.

حدیثی از رسول خدا صلی‌الله علیه و آله نقل شده است که می‌فرمایند:
هر كس حسن و حسين را دوست دارد من او را دوست دارم، و هر كه را من دوست بدارم خداوند نيز دوستدار او خواهد بود، و كسى كه خداوند او را دوست داشته باشد داخل بهشت می‌کند، و همچنين هر كس آن دو را دشمن دارد، من او را دشمن دارم‏ و هر كه را من دشمن دارم خدا نیز او را دشمن دارد و هر كه خداوند او را دشمن دارد وى را داخل دوزخ گرداند.

پیام هفتم: سرای نیستی

در روزهای گرامیداشت مقام حسینی از مکتب حسینی همین ما را بس که دنیا سرای نیستی است!

در میان انبوه سپاهیان دشمن فریاد برآورد سپاس خدای را که دنیا را آفرید و آن را سرای نیستی و نابودی قرار داد.

پیام هشتم: دنیایی که نیست

پیام عاشورا کان الدنیا لم تکن

گویی که دنیا هرگز نبوده است و پیوسته آخرت بوده است. شهادت غریبانه سالار شهیدان بر شما تسلیت باد.

امام حسین علیه‌السلام در کربلا نامه‌ای بسیار کوتاه برای برادر خود محمد حنفیه ارسال می‌کند که تنها پیام آن بعد از نام خدا و سلام و پیش از بدرود همین جمله است: «گویی که دنیا هرگز نبوده است و پیوسته آخرت بوده است.»

بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ، مِنَ الحُسَينِ بنِ عَلِي إلی مُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ ومَن قِبَلَهُ مِن بَني هاشِمٍ، أمّا بَعدُ، فَكَأَنَّ الدُّنيا لَم تَكُن وكَأَنَّ الآخِرَةَ لَم تَزَل، وَالسَّلامُ.

پیام نهم: پاداش شهادت

پاداش همراهی با حسین شهادت است. خداوند این پاداش را روزی ما و شما قرار دهد.

در نامه‌ای دیگر در ابتدای نهضت امام حسین علیه‌السلام برای محمد حنفیه می‌نویسد: بسم اللّه الرحمن الرحيم. از حسين بن علی به محمد بن علی هر كس با من همراه شود، شهيد می‌شود و آن كس كه با من همراه نگردد به پيروزی نخواهد رسيد. والسلام.

پیام دهم: ظهور منجی

پیام تسلیت عاشورا فرج منتقم کربلا

خداوند پاداش عزاداران حسینی را تعجیل در فرج منتقم کربلا قرار دهد. التماس دعا

برگرفته از بخشی از دعای عهد که عنوان می‌کند: «أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ». کجاست آنکه انتقام خون شهیدان کربلا را خواهد گرفت.

مطالب دیگری بخوانید:

ماجرای یک دستفروش مشهور که پیش از خواندن این مقاله احتمالا او را نمی‌شناختید 

در جستجوی معنا در سخت‌ترین روزهای زندگی

4.7/5 - (8 امتیاز)
مدیر محتوا
من در میان نوشته‌ها زندگی می‌کنم.

‫2 نظر

  • طاها گفت:

    خیلی پیام‌های زیبایی بود اجرتون با سیدالشهدا

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *