منوی دسته بندی

۷ شرط جدید خرید ارز با کارت ملی یا خرید ارز سهمیه‌ای

۷ شرط جدید خرید ارز با کارت ملی

۷ شرط جدید خرید ارز با کارت ملی در راستای سیاست‌های پولی بانک مرکزی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ ابلاغ شده است. خرید ارز با کارت ملی و یا خرید ارز سهمیه‌ای برای افراد براساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی با تغییرات گسترده‌ای همراه شده است. براین اساس روش فروش ارز به صورت اسکناس از پرداخت مستقیم اسکناس به متقاضی به روش واریز به حساب ارزی متقاضی، تغییر پیدا نمود. همچنین مبلغ دریافت ارز از پنج هزار یورو برای هر نفر به ۲۰۰ یورو یا معادل دلاری آن تغییرپیدا نمود.

تا پیش از این کلیه افراد می‌توانستند سالانه ۲۰۰۰ یورو در قالب سرفصل ” تامین نیازهای ضروری (کد۵۶)” از صرافی‌ها دریافت نمایند. در زمستان ۱۴۰۱ این مبلغ از ۲۰۰۰ یورو به ۵۰۰۰ یورو افزایش پیدا نمود.  از ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ مجددا مبلغ ارز قابل دریافت برای هر نفر ۲۰۰۰ یورو یا معادل دلاری آن در هر سال تعیین شد. روش دریافت این ارز نیز تغییراتی نمود که در رسانه‌ها با عنوان ۷ شرط جدید خرید ارز با کارت ملی رسانه‌ای شد. درادامه براساس اطلاعات منتشر شده در سایت بانک مرکزی به تشریح آن خواهیم پرداخت.

۷ شرط جدید خرید ارز با کارت ملی

۷ شرط جدید خرید ارز با کارت ملی به‌صورت خلاصه صرفا در یک شرط قابل جمع‌بندی است. شرط اصلی برای خرید ارز سهمیه‌ای در سال جاری افتتاح حساب ارزی است. درواقع هر شخص که قصد دریافت دو هزار یورو ارز سهمیه‌ای خود را داشته باشد لازم است پیش از اقدام برای دریافت ارز یک حساب ارزی در هر یک از بانک‌های مورد نظر خود افتتاح نماید. سایر شروط که در ادامه می‌آید صرفا تشریح جزئیات و نحوه دریافت این ارز است:

افتتاح حساب ارزی برای خرید دلار

۱ـ کلیه بانک‌ها مکلفند جهت فروش و پرداخت ارز بابت سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد ۵۶) به صورت اسکناس، بنا به درخواست متقاضی نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی بدون اخذ موجودی اولیه با رعایت مقررات مربوط اقدام نمایند.

تبصره ـ افتتاح حساب به درخواست وکیل متقاضی مجاز نمی‌باشد.

۲ـ پرداخت به صورت اسکناس از محل حساب ارزی موضوع این دستورالعمل صرفاً به صاحب حساب (اصیل) امکان‌پذیر است.

۳ـ حساب‌های مذکور صرفاً به ارزهای دلار‏/یورو و با منشاء اسکناس و جهت استفاده برای واریز اسکناس موضوع سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد ۵۶) خواهد بود.

۴ـ برداشت اسکناس از حساب مذکور، صرفاً پس از گذشت ۵ روز کاری پس از زمان واریز به حساب ارزی متقاضی (T+5) امکان‌پذیر است. بانک‌ها مکلفند پس از دوره مذکور، نسبت به پرداخت اسکناس موضوع حساب‌های این دستورالعمل در هر زمان حسب درخواست مشتری اقدام نمایند.

۵ـ کارمزد برداشت از حساب به صورت اسکناس معادل ۵ درصد معادل ریالی مقدار برداشت است. نرخ تسعیر برابر با نرخ فروش اسکناس دلار/یورو سامانه معاملات الکترونیکی ارز به اضافه یک درصد در روز برداشت خواهد بود.

۶ـ دریافت هرگونه کارمزد از مشتری برای ارائه خدمات موضوع این دستورالعمل به جز موارد تعیین شده در دستورالعمل، ممنوع است.

۷ـ حساب ارزی موضوع این دستورالعمل، باید حداقل به مدت شش ماه مفتوح بماند.

تبصره: حداقل موجودی لازم برای استمرار حساب ارزی موضوع این دستورالعمل ۱۰۰ دلار‏/یورو خواهد بود.

جزئیات دستورالعمل جدید برای دریافت ارز سهمیه‌ای

در ویدئو زیر آقای مسعود توکلی، معاون بازار مرکز مبادله ارز و طلا به تشریح جزئیات دستورالعمل جدید برای دریافت ارز سهمیه‌ای پرداخته است. توصیه می‌کنیم درصورتی که قصد دریافت ارز سهمیه‌ای دارید پیش از هر اقدامی ویدئو زیر را به دقت مشاهده نمایید.

جمع‌بندی

تلاش کردیم در مقاله ۷ شرط جدید خرید ارز با کارت ملی به‌صورت دقیق شما را در جریان جزئیات این دستورالعمل جدید قرار دهیم اما در صورتی که هرگونه سوال یا ابهامی دارید می‌توانید در انتهای همین مقاله برایمان کامنت بگذارید. حتما در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.

 صفحات مرتبط

مشاهده قیمت آنلاین دلار و ارزهای پرکاربرد

مهم‌ترین نکات خرید و فروش دلار

انواع خدمات قابل ارائه در صرافی‌ها

 

4.5/5 - (8 امتیاز)
صرافی آسوده
صرافی آسوده با سال‌ها قدمت در حوزه ارائه خدمات ارزی همواره تلاش می‌کند بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه نماید. درصورتی که نیاز به مشاوره در حوزه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری ارزی، خدمات انتقال ارز و خرید و فروش دلار، یورو یا هر کدام از ارزهای رایج دارید کارشناسان ما آماده هستند تا بهترین پیشنهادات را به شما ارائه دهند: شماره تماس: 05138554020

‫4 نظر

  • کرمی گفت:

    طبق این موضوع ۱۰۰ دلار از ارز دریافت شده تا شش ماه امکان خارج شدن از حساب نداره درست متوجه شدم؟

    • صرافی آسوده گفت:

      بله کاملا درست است. به‌دلیل اینکه حساب افتتاح شده می‌بایست حداقل ۶ ماه باز باشد و طبق قوانین بانکی حداقل موجودی حساب ارزی ۱۰۰ دلار است پس از دریافت ارز در حساب خود ۱۰۰ دلار از کل مبلغ را می‌بایست حداقل ۶ ماه در حساب باقی بگذارید.

  • زهره گفت:

    الان برای خرید دلار حتما باید حساب ارزی داشته باشیم؟

    • صرافی آسوده گفت:

      بله البته نیازی نیست از پیش حساب ارزی افتتاح کرده باشید صرفا برای خرید ارز می‌بایست ابتدا به بانک دلخواه مراجعه و اقدام به افتتاح حساب ارزی نمایید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *