منوی دسته بندی

از خوب به عالی یک بینش جذاب در کسب‌وکار

از خوب به عالی

از خوب به عالی حاصل یک سوال بزرگ در حوزه کسب‌وکار است. چرا بعضی از شرکت‌ها پیشرفت‌های خیره کننده دارند و برخی دیگر نه!؟ جیم کالینز، نویسنده این کتاب است. همچنین کتابی که قبل‌تر تحت عنوان «ساختن برای ماندن» منتشر شده بود نیز حاصل همکاری او با جری پوراس است. در یک جلسه کاری یکی از مدیران مکنزی به او می‌گوید که کتاب ساختن برای ماندن اگرچه یک کتاب عالی است اما خیلی به کار نمی‌آید!

او استدلال می‌کند اغلب شرکت‌هایی که در آن کتاب معرفی شده‌اند، شرکت‌‌هایی هستند که همیشه عالی بوده‌اند. آن‌ها هیچ وقت مجبور نبوده‌اند که از خوب به عالی تغییر کنند. این شرکت‌ها اغلب از ابتدا بنیان‌گذارانی دارند که یک فرهنگ عالی را در آن‌ها پایه‌ریزی می‌کنند؛ اما بسیاری از شرکت‌ها، در نیمه راه متوجه می‌شوند که تنها یک شرکت خوب هستند. آن‌ها نمی‌دانند چگونه می‌توانند عالی باشند و هیچ کسی به آن‌ها فرمول تغییر از خوب به عالی را نمی‌گوید!

جیم کالینز نویسنده کتاب از خوب به عالی

از خوب به عالی

این گفت و گو اولین جرقه سفر پژوهشی کالینز و کتاب بعدی او می‌شود. کتابی که در آن مسیر رشد جهشی شرکت‌ها بررسی می‌شود. راهکارهایی که شرکت‌ها باید بیاموزند تا از طریق آن بتوانند از یک شرکت خوب به یک شرکت عالی تبدیل شوند. خیلی نمی‌توان این کتاب را در چند پاراگراف بیان کرد. کتاب نثر بسیاری روانی دارد و به‌راحتی می‌توانید ساعت‌ها غرق مطالعه آن شوید و به عالی کردن خودتان یا عالی کردن کسب‌وکارتان فکر کنید.

در اینجا تلاش می‌کنیم شما با یک تصویر هوایی از کتاب آشنا شوید. اینکه چه درس‌هایی از کتاب برای ما جذاب بوده است و اینکه احتمالا چرا باید شما این کتاب را مطالعه کنید.

از خوب به عالی مناسب چه کسانی است؟

از خوب به عالی مناسب شماست اگر یک کسب‌وکار معمولی هستید مثل همه کسب‌وکارهای دیگر. یا حتی اگر یک فرد معمولی هستید مثل همه افراد دیگر. با این تفاوت که شما دوست دارید در میان برترین‌ها قرار بگیرید. دوست ندارید خوب باشید؛ بلکه دوست دارید عالی باشید. در میان بهترین‌ها بدرخشید و جایگاه‌های برتر را از آن خود کنید.

یک لقمه از کتاب

خوب دشمن عالی است و این یکی از دلایل مهمی است که سبب می‌شود افراد یا کسب‌وکارهای کمی موقعیت خود را به سوی عالی شدن تغییر دهند. ما مدارس عالی نداریم زیرا مدارس خوب داریم. ما دولت عالی نداریم؛ زیرا دولت خوبی داریم. افراد کمی به زندگی عالی دست می‌یابند؛ زیرا خوب زندگی کردن راحت‌تر است. بیشتر شرکت‌ها هرگز عالی نمی‌شوند؛ چون آن‌ها به حد کافی خوب هستند و این مهم‌ترین مشکل آن‌هاست.

خلاصه نکات کتاب از خوب به عالی

خلاصه نکات کتاب از خوب به عالی

برای تبدیل شدن به عالی اول باید تصمیم بگیرید که نمی‌خواهید صرفا خوب باشید. شما باید حتما در ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید عالی باشید. در این مسیر نظم کلیدواژه اصلی است که این کتاب به شما توصیه می‌کند. همکاری با افراد منظم و منضبط، تفکر منضبط و اقدامات منضبط. استراتژی ناب یا تلاش برای افزایش بهره‌وری و کوچک‌سازی تنوع فعالیت‌ها رویکرد بعدی است که با یک داستان استعاری زیبا در کتاب مطرح می‌شود.

داستان، روایت درگیری یک جوجه تیغی و روباه است که اگرچه روباه تکنیک‌های بسیاری برای شکار جوجه تیغی دارد اما جوجه تیغی همیشه در این جدال برنده است. جوجه تیغی در مقابل روباه تنها یک استراتژی دارد. مثل یک توپ خاردار روی زمین می‌غلتد. جوجه تیغی فقط یک کار بلد است اما آن را به بهترین وجه انجام می‌دهد!

ویدئو معرفی کتاب

اگر طرفدار محتوای ویدئویی هستید یک معرفی جذاب از این کتاب توسط جناب آقای عادل طالبی ارائه شده است که ویدئوی آن را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید. عادل طالبی، مربی و استراتژیست کسب‌وکارهای دیجیتال و دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی است که در این ویدئو به معرفی کتاب از خوب به عالی پرداخته است:

 

کتاب از خوب به عالی را چگونه تهیه کنم؟

درصورت تمایل به تهیه نسخه آنلاین می‌توانید از طریق لینک‌ زیر کتاب را خریداری نمایید:

taghche1 از خوب به عالی یک بینش جذاب در کسب‌وکار

 

 

 

 

کتاب‌های مشابهی مطالعه کنید

اثر مرکب؛ موفقیت خود را چند برابر کنید

ابن مشغله ماجرای یک دستفروش مشهور

شیوه گرگ؛ رازهای یک مذاکره فروش موفق

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
مدیر محتوا
من در میان نوشته‌ها زندگی می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *