منوی دسته بندی

درخواست ارز در بازار متشکل ارزی + آموزش تصویری و مرحله به مرحله

سامانه متشکل ارز ایران

درخواست ارز در بازار متشکل ارزی یکی از آموزش‌های بود که طبق برنامه‌ریزی تیم محتوای صرافی، به سرعت لازم بود برای مخاطبان گرامی آماده شود. بازار متشکل ارزی یک بازار برخط جدید است که در راستای تسهیل دریافت ارز ایجاد گردیده است. در این بخش قصد داریم خیلی خلاصه مهم‌ترین نکاتی که پیرامون این سامانه لازم است بدانید را با شما در میان بگذاریم.

بازار متشکل ارز ایران چیست؟

بازار متشکل معاملات ارز ایران یا به صورت خلاصه بازار متشکل ارزی سامانه‌ای است که از آبان ماه ۱۴۰۱ فاز جدیدی برای معاملات ارزی مردم و کسب‌وکارها ایجاد نموده است. براساس بخشنامه بانک مرکزی، به منظور تسهیل فروش ارز به مردم و جلوگیری از اتلاف وقت متقاضیان خرید ارز، کلیه افراد می‌توانند پیش از مراجعه حضوری به صرافی‌ها، در این سامانه اقدام به دریافت نوبت نمایند.

صرافی‌های عضو بازار متشکل معاملات ارزی، می‌بایست متقاضیانی را که از طریق سامانه برخط به نشانی ice.ir ، درخواست ارز در بازار متشکل ارزی ثبت‌می‌کنند را در اولویت فروش ارز قرار داده و متعهد به ارائه خدمت در زمان مقرر باشند. از آنجا که قبل‌تر در مقاله‌ای مجزا پیرامون دریافت نوبت در این سامانه توضیحات مورد نیاز ارائه شده است درصورت نیاز می‌توانید روی لینک روبرو کلیک نموده و مقاله دریافت نوبت در سامانه متشکل ارزی را مطالعه نمایید.

آموزش تصویری ثبتنام و درخواست ارز در بازار متشکل ارزی

جهت ثبت‌نام و درخواست ارز در بازار متشکل ارزی همانگونه که در تصویر مشخص است ابتدا لازم است از طریق مرورگر به سایت my.ice.ir مراجعه نمایید. در گام اول لازم است یک شماره تلفن همراه و کد ملی شخص متقاضی در سامانه وارد شود. بلافاصله یک کد برای شماره تماس وارد شده ارسال می‌شود که لازم است جهت تایید شماره تماس در کادر مربوطه وارد شود. سپس قوانین و مقررات مرتبط با سامانه برای کاربر نمایش داده می‌شود که لازم است در کادر وارد شده تیک بزنید و موافقت خود را با آن اعلام نمایید.

آموزش تصویری ثبتنام و درخواست ارز در بازار متشکل ارزی

در ابتدا یک مرحله از شما اطلاعات فردی شامل اطلاعات زیر دریافت می‌شود:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • نام پدر
  • شماره شناسنامه
  • محل صدور شناسنامه

سپس اطلاعات مرتبط با درخواست ارز شما شامل اطلاعات زیر دریافت می‌شود:

  • سرفصل ارز
  • نوع ارز
  • مبلغ ارز
  • تاریخ مراجعه
  • محل دریافت ارز

براساس اطلاعات وارد شده لیستی از صرافی‌هایی که امکان ارائه خدمات به شما را دارند برایتان نمایش داده می‌شود. در این لیست شماره تماس و آدرس صرافی قابل مشاهده است و شما می‌توانید براساس سهولت دسترسی خود نزدیک‌ترین صرافی را انتخاب نمایید.

ثبت درخواست ارز در بازار متشکل ارزی

در این مرحله فرآیند ثبت درخواست ارز در بازار متشکل ارزی تکمیل شده است. درصورت تایید صرافی مورد نظر از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

قیمت دلار و یورو در بازار متشکل ارزی

قیمت دلار و یورو در بازار متشکل ارزی به‌صورت متمرکز توسط سامانه نمایش داده می‌شود. البته این سامانه همواره با به‌روزرسانی‌های و تغییراتی همراه است اما جهت مشاهده قیمت‌ها در این بازار می‌توانید به سایت بازار متشکل مراجعه کنید و یا صفحه قیمت‌ ارز ما را از طریق نشانی‌های زیر مشاهده کنید:

قیمت آنلاین ارزهای پرکاربرد

قیمت آنلاین دلار

قیمت آنلاین یورو

سهمیه درخواست ارز در بازار متشکل ارزی

سهمیه درخواست ارز در بازار متشکل ارزی بر اساس هر گروه متفاوت است. بیشترین کاربرد گروه‌های ارزی، برای اقشار عمومی مردم سهمیه دریافت ارز برای مصارف ضروری است که براساس آخرین اخباری که در زمستان ۱۴۰۱ در رسانه‌های رسمی منتشر شد؛ رئیس بانک مرکزی این سهمیه را از ۲۰۰۰ یورو به ۵۰۰۰ یورو افزایش داد.

همچنین جهت آرامش خاطر شهروندان و افزایش سهولت دریافت ارز سهمیه‌ای، چندی پیش مقرر شد علاوه بر صرافی‌ها، پنج پانک دولتی منتخب نیز امکان فروش ارز را داشته باشند.

آخرین اخبار پیرامون درخواست ارز در بازار متشکل ارزی

در روزهای نیمه بهمن ۱۴۰۱ درحالی که این مقاله را بازبینی می‌کردیم متوجه شدیم که اپلیکیشن بازار متشکل ارزی از دسترس خارج شده است. اینکه اختلال در این سامانه موقت است یا به‌طور دائمی فعالیت‌های آن دچار تغییراتی شده است همچنان در حاله‌ای از ابهام قرار دارد. امیدواریم که اطلاعات منتشر شده در مقاله درخواست ارز در بازار متشکل ارزی برای شما مفید بوده باشد. درصورتی که هر اطلاع جدیدی پیرامون این بازار داشتید می‌توانید در بخش کامنت‌ها برای ما و سایر مخاطبان این صفحه ارسال کنید.

شرایط دریافت ارز در سال ۱۴۰۲

خرید ارز با کارت ملی و یا خرید ارز سهمیه‌ای برای افراد براساس دستورالعمل بانک مرکزی در تاریخ ۱۴ فروردین با تغییرات گسترده‌ای همراه شده است. براین اساس روش فروش ارز به صورت اسکناس از پرداخت مستقیم اسکناس به متقاضی به روش واریز به حساب ارزی متقاضی، تغییر پیدا نمود. همچنین مبلغ دریافت ارز قابل دریافت با کارت ملی در هر سال از پنج هزار یورو برای هر نفر به ۲۰۰ یورو یا معادل دلاری آن تغییرپیدا نمود. در ویدئو زیر جزئیات این تصمیم قابل مشاهده است:

 

جهت مطالعه جزئیات این تغییر می‌توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

شرایط جدید خرید دلار با کارت ملی

در همین رابطه بخوانید:

شرایط جدید دریافت ارز سهمیه‌ای یا خرید ارز با کارت ملی

دریافت نوبت در سامانه متشکل ارزی

قیمت طلا و سکه بهار آزادی

 

4/5 - (4 امتیاز)
صرافی آسوده
صرافی آسوده با سال‌ها قدمت در حوزه ارائه خدمات ارزی همواره تلاش می‌کند بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه نماید. درصورتی که نیاز به مشاوره در حوزه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری ارزی، خدمات انتقال ارز و خرید و فروش دلار، یورو یا هر کدام از ارزهای رایج دارید کارشناسان ما آماده هستند تا بهترین پیشنهادات را به شما ارائه دهند: شماره تماس: 05138554020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *