منوی دسته بندی

استقبال از زائران رضوی

استقبال از زائران رضوی

استقبال از زائران رضوی در روزهای گوناگون انجام می‌شود اما این برنامه در روزهای منتهی به پایان ماه صفر همه ساله حال و هوای شهر مشهد را تغییر می‌دهد. انگار در این شهر شیپور حماسه نواخته می‌شود و هر کس به نحوی تلاش می‌کند در خدمت به زائران رضوی از دیگران سبقت بگیرد. حال و هوای این روزهای شهر را فقط آن‌ها که از نزدیک دیده‌اند می‌فهمند. از کیلومترها فاصله مردم محلی و مشهدی‌های عاشق اهل بیت مراکز گسترده‌ای دایر کرده‌اند که به خدمت‌رسانی به زائران می‌پردازند در خود شهر مشهد که قیامتی برپاست.

استقبال از زائران رضوی در شب شهادت

کلاس‌های درس جدید

ایستگاه‌های صلواتی سابق خودمان که این روزها و بعد از حماسه اربعین کم کم تغییر نام به موکب داده‌اند در سرتاسر شهر به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. غیر از مراکز مردمی که برای اسکان زائران تدارک دیده شده است چندین هزار اتاق و کلاس مدارس در سه روز آخر ماه صفر تغییر کاربری می‌دهند و آماده پذیرایی و استقبال از زائران رضوی می‌شوند. گویی درس جدیدی آغاز شده است و کلاس جدیدی نیز نیاز دارد. به گزارش ایرنا بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این مراکز می‌توانند اسکان داشته باشند.

کلاس‌های درس مشهد برای استقبلان از زائران رضوی

نسلی که برای خدمت تربیت می‌شوند

چایخانه‌های حرم رضوی نیز در این ایام با کمک زائران افتخاری ۲۴ ساعته پذیرای زائران هستند و طعم بهشتی چای آستان را در خاطر زائران ماندگار می‌کنند. چایخانه‌های رضوی از زمانی که آغاز به کار کردند با استقبال بسیار گسترده زائران مواجه شده‌اند و اگر تا به حال سری به این چایخانه‌ها نزده‌اید شاید ویدئوی زیر بتواند تصویرسازی اولیه‌ای از این چایخانه‌ها برای شما ایجاد کند اما طعم این چای‌ها را حتما باید بیایید و خودتان امتحان کنید!

 

 

آستان قدس رضوی که سال‌هاست با راه‌اندازی آموزشگاه‌های پیش‌دبستانی مهدالرضا نسل جدیدی از عاشقان اهل بیت را تربیت می‌کند مثل هر سال برنامه‌های گسترده‌ای برای نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان در قالب گروه‌های سرود تدارک دیده است. این گروه‌های سرود در مناطق مختلف مشهد و به‌صورت زنده سرودهایی سرشار از مضامین معنوی را همخوانی می‌کنند که معصومیت کودکانه و مفاهیم عمیق اشعار، دل هر رهگذری را به لرزه در می‌آورد. در ویدئوی زیر سرود زیبای آبروی هر دو عالم با اجرای نوجوانان مشهدی قابل مشاهده است:

 

 

اسکان زائران در حرم رضوی

اسکان زائران در حرم رضوی در صحن‌های مشخصی انجام می‌شود امسال اما همزمان با روزهای پایانی ماه صفر فضای پارکینگ‌های زیر حرم رضوی کاملا فرش شده است و آماده اسکان زائران حرم رضوی است. با توجه به اینکه همه ساله در روزهای آخر صفر حجم زائران و عاشقانی که به زیارت حضرت رضا علیه السلام مشرف می‌شوند تردد خودرو به پارکینگ‌های حرم را غیرممکن می‌کند امسال در اقدامی قابل تحسین پارکینگ‌های حرم فرش و آماده پذیرایی و استقبال از زائران رضوی شده است.

آماده‌سازی پارکینگ‌های حرم برای استقبال از زائران رضوی

 

همه برای خدمت به زائران رضوی

با هر کسی که این روزها صحبت می‌کنی از برنامه‌هایی که برای خدمت به زوار علی بن موسی الرضا تدارک دیده است می‌گوید. برخی در مواکب مشغول خدمت‌رسانی هستند. عده‌ای خادم آستان هستند و این روزها بیشتر از هر زمان دیگری باید برای خدمت‌گزاری مهیا باشند. برخی که در هیچ سازماندهی رسمی قرار ندارند هر روز در منزل خود غذا و خوراکی آماده می‌کنند و در مسیرهای تردد زائران توزیع می‌کنند. خلاصه هر کسی به نحوی تلاش می‌کند در این خدمت‌رسانی سهمی داشته باشد.

احتمالا اگر به سمت حرم حرکت کنید صحنه‌های بسیاری خواهید دید از مردم عاشقی که خودشان بساط کوچکی گسترده‌اند و از واکس زدن کفش زائران تا توزیع غذا و خوراکی هر کاری که از دستشان ساخته است برای زائران انجام می‌دهند. کم نیستند خانواده‌هایی که عاشقانه از کوچک تا بزرگ پای کار آمده‌اند تا سهمی در پذیرایی از زائران رضوی داشته باشند.

حال این روزهای شهر خریدنی است!

شب شهادت امام رضا علیه السلام

حال این روزهای شهر در استقبال از زائران رضوی واقعا خریدنی است. قلب این حال و هوا حرم مطهر رضوی است و پیرامون آن عاشقان پروانه‌وار در استقبال از زائران رضوی مشغول خدمت و عشق‌بازی هستند. تصویر بالا مربوط با حوالی ساعت یک شب است و سیل زائرانی که سرازیر حرم رضوی هستند. در ویدئوی زیر تصاویری از حال و هوای این روزهای مشهد به گزارش صفحه آستان قدس رضوی در استقبال از زائران رضوی قابل مشاهده است:

 

شما بگویید!

اکنون نوبت شماست. اگر زائر بارگاه مقدس و نورانی امام هشتم در این روزها هستید برای ما از حال و هوای این روزها روایت کنید. شنیدن روایت‌های شما حتما برای ما شنیدنی و برای خادمان آستان قدس امیدبخش خواهد بود. تجربیات خود را می‌توانید در قالب کامنت در همین صفحه و یا ارسال به‌صورت صوت در پشتیبان آنلاین ما در واتس‌اپ ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی ۱۰ پیام زیبا مناسب پیامک و شبکه‌های اجتماعی

کتاب ابن مشغله ماجرای یک دستفروش مشهور

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
مدیر محتوا
من در میان نوشته‌ها زندگی می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *