منوی دسته بندی

صفر به یک ؛ معرفی کتاب و خلاصه مهم‌ترین نکات آن

صفر به یک

صفر به یک یک کتاب عالی برای شروع هر چیز جدید است. این کتاب برای هر کسی است که قصد انجام کاری جدید را دارد اما تاکنون نتوانسته است آن را شروع کند، مناسب است. به‌صورت ویژه این کتاب یک راهنمای کامل و کاربردی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید است. صفر به یک حاصل کلاس‌های تدریس پیتر تیل کارآفرین بزرگ آمریکایی در دانشگاه استنفورد و در سال ۲۰۱۲ است. بلیک مسترز این درس‌گفتارها را به‌صورت جزوه یادداشت برداری نموده بود که با تلاش خود پیتر تیل بازنویسی و در قالب یک کتاب منسجم منتشر شده است.

کتاب صفر به یک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مدت‌هاست قصد یادگیری یک زبان جدید را دارید، یا قصد یادگیری یک ابزار موسیقی را دارید، می‌خواهید یک رشته جدید ورزشی را یاد بگیرید و یا حتی می‌خواهید یک تمرین ورزشی منظم را در برنامه روزانه خود داشته باشید شما در مرحله از صفر به یک قرار دارید. این مرحله سخت‌ترین مرحله برای شروع است و کتاب صفر به یک آمده است تا یک بینش جدید از این موضوع برای شما ایجاد کند.

یک لقمه از کتاب صفر به یک

ابتدا بخشی از پیشگفتار یکی از مترجم‌های خوب کتاب جناب آقای بهمن فروزنده می‌تواند در یک دید کلی از کتاب بسیار راهگشا باشد:

اگر بخواهم این کتاب را در یک جمله خلاصه کنم باید بگویم، برای ساخت آینده‌ای بهتر، داشتن طرح‌های مشخصی که ما از صفر به یک می‌برند و خالق چیزهای نو می‌شوند، ضروری هستند ولی از آن مهم‌تر آستین بالا زدن و عملی کردن آن طرح‌هاست. اگر دست روی دست بگذاریم آینده‌ای به مراتب بدتر از زمان حال خواهیم داشت.

پیتر تیل نویسنده کتاب صفر به یک

حال به سراغ مقدمه خود نویسنده برویم:

دانشجویان می‌توانند در چندین رشته به مهارت فوق‌العاده‌ای برسند ولی بیشتر آن‌ها نمی‌دانند در این جهان بزرگ با آن مهارت‌ها چه کنند. هدف اصلی من در تدریس آن کلاس این بود که به دانشجویان کمک کنم آینده‌ای را ببینند که فرای مرزهایی است که متخصصان دانشگاهی تعیین کرده‌اند؛ آینده‌ای که همین دانشجویان باید آن را خلق کنند.

 

نقل‌قول‌هایی از کتاب صفر به یک

نقل‌قول‌هایی از کتاب صفر به یک

صفر به یک و درس‌هایی از مدیرعامل نینتندو

این کتاب تداعی کننده یکی از قسمت‌های پادکست‌ استارت کست پیرامون شرکت نینتندو است. در ادامه این قسمت نسخه اصلی پادکست نیز در دسترس شما قرار داده شده است که اگر تمایل داشتید از شنیدن آن لذت ببرید اما به‌صورت خلاصه بخشی که مرتبط با این کتاب است برای شما شرح داده می‌شود. نینتندو یک شرکت تولیدکننده اسباب‌بازی ژاپنی است. این شرکت ابتدا با کپی‌برداری از نمونه‌های موفق اسباب‌بازی‌های خارجی موفقیت‌های بسیار خوبی را کسب می‌کند اما مدیرعامل آن نگرش برتری دارد.

او به همکاران خود هشدار می‌دهد که بایستی بتوانند اسباب‌بازی‌های جدیدی تولید کنند که تاکنون کسی تولید نکرده است. تقلید از اسباب‌بازی‌های خارجی الزاما نمی‌تواند آن‌ها را به پیش ببرد اما اگر بتوانند اسباب‌بازی جدیدی تولید کنند که برای بچه‌ها سرگرم کننده باشد می‌توانند نه‌تنها در ژاپن بلکه در تمام دنیا پیشتاز باشند. امروز اغلب علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری در سراسر دنیا با برند نینتندو آشنا هستند و محصولات این شرکت نه‌تنها در ژاپن بلکه در آمریکا نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. تفکر مدیرعامل این شرکت همان استراتژی صفر به یک است که پیتر تیل در تمام کتاب به ما می‌آموزد.

کتاب صفر به یک را چگونه تهیه کنیم؟

درصورت تمایل به تهیه نسخه آنلاین می‌توانید از طریق لینک‌ زیر کتاب را دریافت نمایید:

taghche1 کتاب ابن مشغله ماجرای یک دستفروش مشهور

درصورت تمایل به تهیه نسخه کاغذی می‌توانید از طریق لینک‌ زیر کتاب را دریافت نمایید:

taghche2 کتاب ابن مشغله ماجرای یک دستفروش مشهور

معرفی کتاب‌های بیشتر

کتاب ابن‌مشغله ماجرای یک دستفروش مشهور

از دستفروشی در تهران تا شعر و کارگردانی محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی

کتاب آری به زندگی در کشاکش ناملایمات

نوشته‌های یک روانپزشک گرفتار در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی

کتاب اثر مرکب

موفقیت‌های خود را با گام‌های ساده چند برابر کنید!

4.7/5 - (4 امتیاز)
مدیر محتوا
من در میان نوشته‌ها زندگی می‌کنم.

‫2 نظر

  • مسعود گفت:

    بین کتاب صفر به یک و اثر مرکب کدوم برای شروع یک کسب‌وکار جدید خوندنش مفیدتره؟

    • صرافی آسوده گفت:

      با سپاس از توجه شما.
      حتما کتاب صفر به یک برای شروع کسب‌وکار کتاب بهتری است و یک دید کلان و بسیار کاربردی به شما ارائه می‌کند.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *