منوی دسته بندی

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری + ۴ راهکار ساده برای جلوگیری از ضرر

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری یعنی نوعی از طلا که به سهولت قابل خریداری باشد؛ به‌سرعت امکان نقدشوندگی داشته باشد و خرید و فروش آن با کمترین هزینه‌های جانبی که در معامله به ضرر شماست همراه باشد. در ادامه انواع راهکارهای قانونی خرید طلا برای سرمایه‌گذاری ارائه شده است و در هر بخش امتیازات و مشکلات آن نیز قابل مشاهده است تا بتوانید راحت‌تر گزینه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

سکه طلا برای سرمایه گذاری

سکه طلا

سکه طلا یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین انواع طلای قابل نگهداری و سرمایه‌گذاری برای افراد است. با توجه به اینکه سکه‌ها در مقیاس‌های کوچک همچون ربع و نیم نیز عرضه می‌شوند به‌نظر گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری با هر موجودی مالی هستند. نکته اصلی اینجاست که سکه گاهی گرفتار نوسانات کاذب قیمتی می‌شود. اصطلاحا از این نوسان کاذب با عنوان حباب سکه یاد می‌شود. برای اینکه متوجه شوید آیا افزایش قیمت سکه واقعی یا ناشی از حباب است ادامه این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

حباب سکه طلا

حباب سکه چیست؟

برای اینکه متوجه مفهوم حباب سکه شوید می‌توانید همین الان قیمت سکه و ربع سکه را در بخش قیمت طلا و سکه بهار آزادی در سایت ما مشاهده کنید. در حالت منطقی قیمت هر ربع سکه بایستی یک چهارم قیمت یک سکه کامل یا کمی بالاتر باشد. در حالی که من این متن را تنظیم می‌کنیم قیمت ربع سکه بیش از یک و نیم برابر قیمت یک چهارم سکه کامل است. موضوع بسیار جالب‌تر می‌شود زمانی که قیمت گرم طلا را با ربع سکه مقایسه کنید.

هر ربع سکه شامل ۸ گرم و ۱۳۳ سوت طلا با عیار ۹۰۰ است. اگر بخواهیم با قیمت امروز یک ربع سکه طلا خریداری نماییم می‌توانیم بیش از ۱۷ گرم طلا با همان عیار خریداری نماییم. یعنی بیش از دو برابر وزن یک ربع سکه! این نشان می‌دهد که اگر بازار از حباب خارج شود و به حالت تعادل بازگردد حدود نیمی از هزینه‌ای که شما پرداخت کرده‌اید ضرر خواهید کرد.

مشابه همین محاسبات را براساس نرخ جهانی طلا نیز می‌توان انجام داد. نکته اصلی اینجاست که خریداران خرد تصور می‌کنند سکه بهار آزادی و یا ربع سکه ارزشی فراتر از طلای به کار رفته در آن‌ها دارند و می‌توانند به عنوان یک دارایی قابل سرمایه‌گذاری در بلند مدت مورد اعتماد باشند. لکن باید دقت داشت که در نهایت یک ربع سکه تنها می‌تواند کمی بیش از ارزش طلای به کار رفته در آن ارزش واقعی داشته باشد. ارزش غیر واقعی یا حبابی نیز در هر زمان و تحت شرایط گوناگون می‌تواند از بین برود. پس اگر به دنبال بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری هستید باید حسابی مراقب حباب سکه باشید!

مصنوعات طلا

مصنوعات طلا

مصنوعات طلا شامل انواع زیورآلات ساخته شده از طلاست. زیورآلاتی که در فروشگاه‌ها و مغازه‌های طلا و جواهر فروشی بارها توجه شما را به خود جلب کرده است. مصنوعات طلا علاوه بر کاربرد زیبایی این روزها یکی از انتخاب‌های افراد برای سرمایه‌گذاری نیز هستند. باتوجه به اینکه خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار براساس سند منتشر شده از سوی فروشگاه‌های مجاز انجام می‌شود اطمینان بالایی در این خریدها وجود دارد و ریسک کلاهبرداری در حداقل ممکن است.

تنها نکته‌ای که در رابطه با مصنوعات طلا باید توجه داشته باشید این است که شما برای خرید هر نوع از مصنوعات طلا علاوه بر قیمت گرم طلا، اجرت، کارمزد و مالیات نیز پرداخت می‌کنید که باعث می‌شود جذابیت آن را با هدف سرمایه‌گذاری کمی پایین بیاورد. با این حال باتوجه به اینکه این مصنوعات علاوه برکاربرد سرمایه‌گذاری می‌توانند کاربرد زینتی نیز داشته باشند شاید برای بسیاری از افراد همواره به عنوان بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری محسوب شود.

شمش طلا

شمش طلا

شمش طلا در ایران در سایز استاندارد جهانی با سند رسمی و هم به‌صورت گرمی عرضه می‌شود. شمش طلا در سایز استاندارد جهانی به‌صورت ۲۴ عیار تولید می‌شود که بسیار خالص، ارزشمند و در تمام دنیا یک استاندارد پذیرفته شده و قابل معامله است. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که خرید شمش استاندارد با پرداخت مالیات و اجرت همراه است. همچنین احتمالا برای خریداران معمولی که سرمایه محدودی دارند خرید شمش قابل تصور نیست. شمش‌های گرمی نیز بیشتر برای هدیه دادن و کاربردهای لوکس عرضه می‌شوند که اجرت و کارمزد بسیار بالایی دارند پس نمی‌توانند گزینه مناسبی به عنوان بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری باشد.

طلای آب شده بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

طلای آب شده

طلای آب شده عبارتست از طلای مستعمل یا دست دومی که کارگاه‌های طلا و جواهر سازی برای ساخت مجدد مصنوعات طلا آن را آب می‌کنند. شما می‌توانید قطعات مختلف طلای آب شده را در گرم‌های مختلف از طلافروشی‌ها خریداری کنید. امتیاز اصلی خرید طلای آب شده نداشتن اجرت، کارمزد و مالیات است. به همین دلیل است که اغلب در جامعه به عنوان بهترین نوع طلا برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود اما بایستی دقت داشته باشید که خرید طلای آب شده به همراه خطرات و ریسک‌هایی نیز هست.

خرید طلای آب شده چه امتیازات و خطراتی دارد؟

خرید طلای آب شده، به دلیل عدم وجود اجرت و کارمزد و مالیات، روی کاغذ سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا دارد. با این حال، خرید طلای آب شده نیز دارای خطراتی است که باید در نظر گرفته شود. برخی از خطرات خرید طلای آب شده عبارتند از:

  • عدم قابلیت تشخیص عیار و انگ طلا
  • عدم قابلیت تشخیص تقلب در طلا
  • عدم قابلیت تشخیص سنگ‌های مصنوعی در طلا
  • عدم قابلیت تشخیص مواد شیمیایی مضر در طلا

به همین دلیل، پیش از خرید طلای آب شده، بهتر است با فروشنده مورد نظر صحبت کنید و از جزئیات خرید، مانند عیار و انگ طلا، قیمت و شرایط پرداخت، مطلع شوید. همچنین، بهتر است خرید خود را از فروشنده‌های معتبر انجام دهید.

صندوق سرمایه‌گذاری طلا

صندوق سرمایه‌گذاری طلا، نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی قابل معامله در بورس است که سرمایه‌گذارانش را در گواهی سپرده سکه طلا (حداقل ۷۰ درصد) و اوراق مبتنی بر سکه طلا (حداکثر ۲۰٪) سرمایه‌گذاری می‌کند. صندوق سرمایه‌گذاری طلا با هدف سرمایه‌گذاری بر روی فلز با ارزش طلا، در بازار بورس کالای ایران ایجاد شده و نحوه سرمایه‌گذاری در آن، با استفاده از کد بورسی، به صورت غیر حضوری، از طریق پلتفرم های آنلاین معاملات بورسی و به روش حضوری، با مراجعه به شعب صندوق‌های مربوطه، امکان پذیر است.

یکی از ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای انتخاب بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلاست. در این حالت علاوه بر اینکه شما اغلب از حباب‌هایی همچون حباب سکه مصون هستید نسبت به نگرانی‌هایی همچون سرقت سرمایه‌تان نیز کاملا اطمینان خاطر خواهید داشت.

جلوگیری از کلاهبرداری هنگام خرید طلا

۴ راهکار ساده برای جلوگیری از ضرر در خرید طلا

حتما و حتما طلای مورد نظر خود را به هر کدام از چهار صورت ذکر شده که تمایل داشتید از فروشندگان معتبر و شناخته شده خرید نمایید. این موضوع به همان میزان که ساده و در دسترس است تا حد زیادی امکان ضرر و زیان را برای شما کاهش می‌دهد. فروشنده معتبر فردی است که از اتحادیه طلا و جواهر مجوز رسمی فعالیت دارد و آماده است که هر زمان تمایل داشتید طلای فروخته شده به شما را به سادگی مجددا از شما خریداری نماید.

هیچ‌گاه همه سرمایه خود را یک باره در یک حوزه سرمایه‌گذاری نکنید. همان مثال معروف که همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید. اگرچه طلا در سال‌های اخیر یک بازار بسیار جذاب و دارای اعتبار گسترده و بین‌المللی است اما هیچ بازاری کاملا از ریسک تهی نیست.

هیچ گاه به یک فروشنده اعتماد نکنید. یک فروشنده هرچقدر هم که معتبر و قابل اطمینان باشد ممکن است در کسب‌وکار یا زندگی شخصی خود دچار چالش‌ها و مسائلی شود که حتی منجر به تعطیلی فروشگاه وی شود. درصورتی که شما هیچ گزینه جایگزینی نداشته باشید احتمالا تعاملات آتی شما بسیار پیچیده می‌شود.

اگر حجم خرید شما بالاست حتما از راهکارهای مطمئن استفاده کنید. اگرچه تمام راهکارهایی که پیش از این در مقاله اشاره شده است کاملا قانونی است اما باید دقت داشته باشید که در راهکارهایی همچون طلای آب شده ریسک‌های بسیار زیادی وجود دارد. درحالی که روش‌های ایمنی همچون خرید از صندوق‌های بورسی از امنیت و پایداری بسیار بیشتری برخوردار است.

جمعبندی انتخاب بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

اگر هنوز درباره اینکه بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری چیست نتوانسته‌اید جمع‌بندی کنید باید بگوییم این موضوع تا حد زیادی به شرایط شما بستگی دارد. اگر شما یک بانوی ایرانی هستید که طلا علاوه بر جنبه‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند برای شما کاربردهای دیگری نیز داشته باشد احتمالا مصنوعات طلا برای شما بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. درحالی که اگر یک پدر متعهد هستید که قصد دارید برای آینده فرزندان خود دارایی‌های خود را پس‌انداز و از سود سرمایه‌گذاری‌های خود منتفع شوید احتمالا سکه در شرایطی که بازار دچار حباب نباشد و یا طلای آب شده در شرایطی که فروشندگانی مطمئنی برای این کار سراغ دارید بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری شما خواهد بود.

ما تلاش کردیم در مقاله بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری ریسک‌های این موضوع را کاملا برای شما شرح دهیم و در نهایت توصیه ما این است که همواره برای انتخاب بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری و یا هر سرمایه‌گذاری دیگر علاوه بر تحلیل جزئیات مالی، آخرین قوانین، دستورالعمل‌ها و موارد حقوقی را نیز پیرامون هر موضوع بررسی کنید که دچار مشکلات حقوقی نشوید. یکی از بهترین منابع برای کسب اطلاعات در این خصوص بازار مرکز مبادلات ارز و طلای ایران است.

پس از بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری موضوعات زیر را بررسی کنید:

دلار بخریم یا طلا + نظر هوش مصنوعی

خدمات صرافی شامل خرید و فروش ارز و سکه 

قیمت انواع سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی امروز

شرایط جدید خرید دلار سهمیه‌ای با کارت ملی

 

 

5/5 - (7 امتیاز)
صرافی آسوده
صرافی آسوده با سال‌ها قدمت در حوزه ارائه خدمات ارزی همواره تلاش می‌کند بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه نماید. درصورتی که نیاز به مشاوره در حوزه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری ارزی، خدمات انتقال ارز و خرید و فروش دلار، یورو یا هر کدام از ارزهای رایج دارید کارشناسان ما آماده هستند تا بهترین پیشنهادات را به شما ارائه دهند: شماره تماس: 05138554020

‫5 نظر

  • ریحانه گفت:

    سکه طلا باید از کجا خریداری بشه که مطمئن باشه؟

    • مدیر محتوا گفت:

      سلام ریحانه عزیز!
      شما می‌توانید برای خرید سکه به تمام صرافی‌های مجاز که مجوز بانک مرکزی برای این موضوع را دریافت کرده‌اند، همچون صرافی آسوده مراجعه نمایید.

  • آرمين گفت:

    من يك ماه ديگه مي خوام ماشين بخرم به نظرتون تو اين يك ماه پولم رو به طلاي آب شده تبديل كنم خوبه

    • مدیر محتوا گفت:

      سلام آرمین عزیز!
      حتما خرید طلا یا سرمایه‌گذاری در هر بازار دیگر در بازه‌های بسیار کوتاه‌مدت صرفا برای معامله‌گران حرفه‌ای توصیه می‌شود. نوسانات بازار در کوتاه مدت ممکن است زیان‌های بسیار زیادی به شما تحمیل کند. علاوه بر اینکه درصورتی که قصد سرمایه‌گذاری در هر بازاری را داشتید این کار را با سرمایه اصلی خود که برای خریدهای ضروری پس‌انداز کرده‌اید انجام ندهید.
      با سپاس از توجه شما

  • الناز گفت:

    ممنون بابت مقاله خوبتون من اکثرا در کنار کاری که دارم برای پس انداز و سرمایه گذاری پرسود طلا خام و بدون اجرت خریداری میکنم اما الان جدیدا با یه سایتی اشنا شدم به نام … که واسه پس انداز و سرمایه گذاری انلاین خیلی خوبه ی مزیت خوبی که داره اینه که شروع قیمت طلا از 50 هزار تومانه این سایت برای کسانی مناسبه که به دنبال سرمایه گذاری پرسود هستن میتوانندبا خرید فروش طلای خام و بدون اجرت به کسب درامد برسن

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *