منوی دسته بندی

دریافت آنلاین گذرنامه + گذرنامه زیارتی اربعین

دریافت آنلاین گذرنامه

دریافت آنلاین گذرنامه یکی از راحت‌ترین راه‌های دریافت گذرنامه است. پس از سال‌ها بالاخره این امکان ایجاد شد تا به راحتی و تنها با پر کردن یک سری اطلاعات به‌صورت آنلاین بتوانید گذرنامه جدید دریافت کنید و یا گذرنامه قدیمی خود را تمدید کنید. در این مقاله گام به گام برای شما مراحل دریافت آنلاین گذرنامه را ارائه خواهیم کرد.

برای دریافت گذرنامه باید چه کار کنیم؟

در گذشته تنها روش دریافت گذرنامه و یا تمدید آن مراجعه حضوری به دفاتر پلیس به علاوه ده و درنهایت اداره گذرنامه بود که در زمان‌هایی که تقاضا زیاد می‌شد مشکلات بسیار زیادی را برای متقاضیان ایجاد می‌کرد. به‌خصوص در روزهای منتهی به زیارت اربعین اگر گذرتان به خیابان مطهری تهران و حوالی اداره گذرنامه افتاده باشد حتما متوجه صف عجیب و غریب و ترافیک غیرعادی این منطقه شده‌اید. حتی اگر تهرانی نیز نیستید باز احتمالا تصاویری مشابه تصویر زیر را در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید.

صف طولانی دریافت گذرنامه

این تصویر نمونه یکی از تصاویری است که در خبرگزاری فارس منتشر شده بود. اگر محل عبور و مرور روزانه‌تان از حوالی خیابان کوه نور یا اداره گذرنامه در شهر خودتان بوده است حتما صف‌های چند صد متری دریافت گذرنامه را از نزدیک مشاهده کرده‌اید. همه این‌ها، دریافت آنلاین گذرنامه را تبدیل به یک موضوع فوری و ضروری نموده بود. گذشته از آن که در حال حاضر که انواع خدمات بانکی به‌صورت آنلاین قابل دریافت است چرا برای دریافت یا تمدید یک گذرنامه ساده باید یک روز در خیابان‌ها سرگردان بود!؟

انواع روش‌های دریافت آنلاین گذرنامه

در حال حاضر دریافت آنلاین گذرنامه از دو طریق امکان‌پذیر است. در روش اول شما می‌توانید نرم‌افزار پلیس من را از طریق سایت police-man.ir دریافت کنید. سپس از طریق این نرم‌افزار، مراحل دریافت آنلاین گذرنامه را دنبال کنید. همچنین شما می‌توانید با گوشی تلفن همراه و یا کامپیوتر به سایت پنجره واحد خدمات فراجا به آدرس www.sakha.epolice.ir مراجعه نمایید.

دریافت آنلاین گذرنامه پلیس من

راهنمای دریافت غیرحضوری گذرنامه از طریق سایت

دریافت آنلاین گذرنامه از طریق سایت سخا بسیار ساده است. پس اگر به کار کردن با سایت‌های اینترنتی عادت دارید توصیه می‌کنیم به سرعت صفحه مربوطه را باز کرده و تنها فایل راهنمایی که در انتهای این بخش قرار داده شده است را دانلود کنید تا هرجا دچار مشکل شدید بتوانید به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید.

پلیس مهاجرت و گذرنامه جهت سهولت استفاده افراد از سایت پنجره واحد خدمات فراجا یک فایل راهنمای کامل تصویری به همراه توضیحات تکمیلی آماده کرده است که تمام فرآیند دریافت یا تمدید گذرنامه در آن ارائه شده است. شما می‌توانید این فایل را از طریق لینک زیر دانلود کنید:

راهنمای تصویری دریافت آنلاین گذرنامه از سایت سخا

راهنمای تصویری دریافت آنلاین گذرنامه

مراحل دریافت آنلاین گذرنامه از طریق سایت

جهت دریافت آنلاین گذرنامه از طریق سایت پنجره واحد خدمات فراجا پس از ورود به سایت سخا، از منو در گوشی تلفن همراه یا نوار ابزار سمت راست، مطابق تصویر راهنمای زیر، ابتدا گزینه «خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه» را انتخاب نمایید. سپس در بخش باز شده گزینه «درخواست صدور یا تمدید گذرنامه» را انتخاب کنید. در نهایت یکی از گزینه‌ها را با توجه به نوع مسافرت خود انتخاب کنید.

درخواست صدور گذرنامه در سایت سخا

در ادامه از شما خواسته می‌شود که اطلاعات فردی، مشخصات ظاهری، اطلاعات آشنایان و یا بستگان و مشخصات تکمیلی مرتبط با خود را ارائه نمایید و در نهایت جهت پرداخت به درگاه بانکی هدایت می‌شوید. در صورتی که پرداخت با موفقیت انجام شود درخواست وارد مرحله ثبت نهایی می‌شود. اگر نتیجه درخواست شما موفق قید شده باشد یعنی شما همه مراحل را به درستی انجام داده‌اید و مراحل صدور گذرنامه شما آغاز می‌شود.

دریافت گذرنامه زیارتی برای دانشجویان

درصورتی که شما دانشجو یا دانش‌آموز هستید؛ جهت دریافت گذرنامه زیارتی لازم است ابتدا مجوز خروج از کشور دریافت کنید. جهت دریافت مجوز خروج از کشور نیز بایستی ابتدا به سایت www.sakha.epolice.ir مراجعه نمایید. پس از ورود به سامانه ابتدا از نوار ابزار کنار صفحه و یا گزینه‌های منو به بخش «وظیفه عمومی» و سپس «درخواست مجوز خروج از کشور جدید» بروید و یک درخواست ثبت کنید.

راهنمای تصویری درخواست گذرنامه دانشجویان

این درخواست به صورت خودکار وضعیت معافیت تحصیلی شما را استعلام می‌کند و دیگر نیازی به استعلام از مرکز آموزشی نیست. تا زمانی که مجوز خروج از کشور شما در این سامانه تایید نشود که به‌طور معمول چند روز زمان خواهد برد شما نمی‌توانید درخواست صدور یا تمدید گذرنامه خود را ثبت کنید.

در صورتی که شما پیش از درخواست مجوز خروج از کشور بخواهید درخواست صدور یا تمدید گذرنامه ثبت کنید در صفحه مربوطه از شما تقاضای کد نظام وظیفه می‌شود که با توجه به عدم انجام خدمت توسط شما و نداشتن کارت پایان‌خدمت شما نمی‌توانید این گزینه را تکمیل کنید. پس از صدور درخواست مجوز خروج از کشور، شما بایستی دوباره به سایت سخا مراجعه نمایید و از بخش خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه، درخواست صدور یا تمدید گذرنامه را انتخاب کنید.

دریافت آنلاین گذرنامه

برچسب تمدید گذرنامه برای زیارت اربعین

اگر شما گذرنامه دارید و قصد شما از مسافرت، زیارت اربعین است می‌توانید در کمتر از چند دقیقه برچسب تمدید گذرنامه دریافت کنید. این برچسب تنها برای گذرنامه‌هایی کاربرد دارد که تنها سه سال از اعتبار آن‌ها گذشته است در صورتی که گذرنامه شما مدت‌هاست منقضی شده است می‌بایست درخواست صدور مجدد گذرنامه بدهید که در قسمت‌ها قبلی این مقاله در مورد آن توضیحات کاملی ارائه شده است.

جهت نصب برچسب تمدید گذرنامه بایستی به اداره گذرنامه در شهر خود مراجعه نمایید. در تهران مراکز سیار و موقتی نیز در ایام اربعین برای این منظور برنامه‌ریزی شده است به‌طور مثال در میدان آزادی این خدمت در حال حاضر انجام می‌شود. البته اینکه تا چه مدت زمانی این مراکز سیار برپا خواهند بود و خدمت‌رسانی آن‌ها به چه صورتی است احتمالا پاسخ مطمئنی در هر زمان نخواهد داشت.

برچسب تمدید گذرنامه

تصویر برچسب تمدید گذرنامه

با توجه به توضیحاتی که از برخی کاربران در خصوص دریافت آنلاین گذرنامه دریافت کردیم فرآیند صدور گذرنامه به‌صورت الکترونیکی در کمتر از یک یا دو روز صورت می‌گیرد اما فرآیند چاپ و صدور آن توسط پست ممکن است کمی زمان‌بر شود که درصورت بروز چنین مشکلی می‌توانید با نصب برچسب به‌صورت موقت از گذرنامه قدیمی خود استفاده نمایید تا فرآیند صدور گذرنامه جدید برای شما انجام شود.

در این مقاله تلاش کردیم خیلی ساده فرآیند دریافت آنلاین گذرنامه و مراحل درخواست غیرحضوری صدور و تمدید گذرنامه زیارتی را برای شما ارائه نماییم. در صورتی که هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص این مراحل داشتید می‌توانید از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. تلاش خواهیم کرد براساس اطلاعات خود به شما در طی کردن ساده‌تر این مراحل کمک کنیم.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی ۱۰ پیام زیبا مناسب پیامک و شبکه‌های اجتماعی

کتاب آری به زندگی در کشاکش ناملایمات

4.8/5 - (5 امتیاز)
مدیر محتوا
من در میان نوشته‌ها زندگی می‌کنم.

‫2 نظر

  • میثم گفت:

    چند روز طول می‌کشه که به دستمون برسه

    • مدیر محتوا گفت:

      خیلی بستگی داره در چه زمانی درخواست بدید و حجم درخواست‌ها در اون زمان خاص به چه صورتی باشه ولی براساس تجربه برخی کاربران در سال ۱۴۰۲ بین ۳ روز در تهران و یک هفته در شهرستان احتمالا باید زمان در نظر بگیرید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *