منوی دسته بندی

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپ تاپ

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپ تاپ

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپ تاپ یکی از سوال‌های پرتکراری است که شما از همکاران ما در صرافی آسوده پرسیده‌اید. اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید و یا در حال حاضر در یکی از مقاصد گردشگری جذاب دنیا در حال اقامت هستید حتما به سرتان زده است که یک گوشی تلفن همراه یا لپ‌تاپ را به‌صورت مستقیم از نمایندگی رسمی برند محبوبتان تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم به‌صورت کامل این موضوع را برای شما توضیح دهیم و به همه سوالات شما در این رابطه پاسخ دهیم. علاوه بر این ریزه‌کاری‌ها و نکاتی که ممکن است به کار شما بیاید را نیز در پایان عنوان خواهیم کرد.

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپ تاپ چگونه محاسبه می‌شود!؟

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپ تاپ براساس نرخ اعلام شده توسط هیئت دولت در ابتدای هر سال تعیین می‌شود. این تعرفه که بخش عمده آن تحت عنوان حقوق ورودی تعریف می‌شود شامل حقوق گمرکی و سود بازرگانی است. غیر از این دو دسته سایر حقوق ورودی همچون هلال احمر و پسماند هم وجود دارد که جمعا حدود یک درصد هم برای این موضوع باید در نظر داشته باشید.

علاوه بر تعرفه گمرکی واردات، شما می‌بایست مالیات بر ارزش افزوده کالای خریداری شده را نیز بپردازید. درحال حاضر نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد محاسبه می‌شود. نرخ مالیات بر ارزش افزوده به مجموع هزینه‌های پرداخت شده برای کالا + حقوق ورودی تعلق می‌گیرد. یعنی مجموع عددی که در نهایت بابت ورود یک کالا به داخل کشور پرداخت کرده‌اید در عدد ۹ درصد ضرب می‌شود و مالیات آن محاسبه می‌شود.

انواع هزینه‌های دریافتی در گمرک

براساس کد تعرفه هر گروه کالایی می‌توان در سایت گمرک از آخرین حقوق گمرکی آن اطلاع کسب نمود. اما باید توجه داشته باشید که علاوه بر حقوق گمرکی سود بازرگانی نیز برای اغلب گروه‌های کالایی وجود دارد که جهت اطلاع از آن بایستی به کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۱ مراجعه نمایید. سایت آیکسپورت این امکان را فراهم نموده است که با وارد کردن کد تعرفه گروه کالایی مورد نظر خودتان از تعرفه‌های گمرکی و سود بازرگانی آن مطلع شوید.

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپ تاپ چقدر است!؟

شماره تعرفه گوشی تلفن همراه در کتاب مقررات صادرات و وردات، 85171310 است. براین اساس هزینه گمرک گوشی تلفن همراه شامل ۴ درصد حقوق گمرکی، صفر درصد حقوق بازرگانی و ۱درصد سایر حقوق ورودی است. باید در نظر بگیرید که به مجموع ارزش کالا و هزینه‌های گمرکی آن، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه می‌شود.

شماره تعرفه لپ‌تاپ در کتاب مقررات صادرات و وردات، 84713020 است. براساس اطلاعات این کتاب، حقوق گمرکی لپ‌تاپ ۴ درصد، حقوق بازرگانی صفر و سایر حقوق ورودی آن نیز ۱ درصد است. همچنین باید در نظر بگیرید که به مجموع ارزش کالا و هزینه‌های گمرکی آن، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه می‌شود.

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپ تاپ برای مسافر چقدر است!؟

تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپ تاپ برای مسافران به این صورت محاسبه می‌شود که سود بازرگانی دو برابر محاسبه می‌شود. درواقع حقوق گمرکی و سایر تعرفه‌های ورودی ثابت و تنها سود بازرگانی می‌بایست دو برابر محاسبه شود. با توجه به اینکه در گروه کالایی لپ تاپ و تلفن همراه سود بازرگانی صفر در نظر گرفته شده است تفاوتی در قیمت واردات برای مسافران و واردکنندگان کالا وجود ندارد.

چه کالاهایی برای مسافران معاف از هزینه‌های گمرکی است!؟

مسافر

همه مسافران حق دارند کالاهایی را به همراه خود از کشور خارج و یا وارد کنند. درصورتی که در ایام مسافرت خارجی قصد خرید کالاهایی همچون گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و یا سایر کالاهای دیجیتال و غیر دیجیتال را دارید بایستی دقت داشته باشید که در هنگام ورود به کشور لازم است تعرفه گمرکی کالاهای خریداری شده را پرداخت نمایید. تفاوتی نمی‌کند از چه گروه کالایی خرید کرده باشید اما به‌صورت کلی تا سقف ۸۰ دلار خریدهای شما معاف از عوارض گمرکی است. در سایت گمرک نسبت به این موضوع به‌صورت زیر تصریح شده است:

با استناد به ماده 138 آیین نامه اجرایی قانون امور گمرکی کالای همراه مسافر ورودی تا میزان هشتاد دلار (سالانه) از پرداخت حقوق ورودی معاف و مازاد بر آن به شرط غیرتجاری بودن با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی قابل ترخیص می‌باشد. چنانچه کالای همراه مسافر جنبه تجاری نداشته باشد (به استثنای کالای ممنوعه) پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص می شود و در صورتی که جنبه تجاری داشته باشد در مورد کالای مجاز و مجاز مشروط ترخیص آن از گمرک منوط به رعایت مقررات و انجام تشریفات مربوط به کالای تجاری است.

نکات وارد کردن گوشی تلفن همراه و لپ تاپ به داخل کشور

ریزه‌کاری‌های خرید گوشی تلفن همراه و لپ تاپ خارج از ایران

 

در حال حاضر هر مسافر حق رجیستری بیش از یک گوشی در سال ندارد. می‌بایست دقت نمایید که امکان ورود چندین گوشی و رجیستری از طریق افراد داخل ایران و یا رجیستری در سال‌های بعد وجود ندارد. اطلاعات گوشی مورد نظر برای رجیستری می‌بایست در سالن مسافری ارائه گردد.

براساس تصریح سایت گمرک در بخش پرسش‌های متداول، در حال حاضر هر مسافر در سال می تواند یک عدد گوشی تلفن همراه با رویه مسافری وارد و ثبت نماید. می‌بایست بسیار دقت کنید که حتما قبل از خروج مسافر از سالن مسافری فرآیند مربوطه انجام گردد؛ زیرا پس از خروج از سالن مسافری امکان ویرایش و ثبت مشخصات به منظور رجیستری تلفن همراه وجود ندارد.

آخرین تغییرات تعرفه واردات گوشی تلفن همراه و لپ تاپ در سال ۱۴۰۲

به نقل از خبرگزاری فارس براساس بودجه 1402، حقوق ورودی واردات گوشی تلفن همراه خارجی بالای 600 دلار برابر 15 درصد تعیین شده است. براین اساس با توجه به سایر حقوق گمرکی و هزینه‌های مالیاتی در مجموع تعرفه ترخیص این گوشی‌ها کمی بیش از ۳۰ درصد قیمت خرید کالا خواهد بود. همچنین باید در نظر بگیرید که اگر شما واردکننده گوشی تلفن همراه نیستید؛ برحسب توضیحاتی که در بالا آورده شده است؛ سود بازرگانی برای شما دوبرابر محاسبه می‌شود.

پیدا کردن شناسه ارزش (TSC) و تعرفه گمرکی در سایت گمرک

در صورتی که نیاز دارید شناسه ارزش یا TSC را برای یک کالای خاص بررسی کنید؛ می‌توانید این کار را از طریق سایت گمرک انجام دهید. در سایت گمرک، بخش خدمات، در قسمت ارزش کالا (TSC) صفحه‌ای مشابه تصویر زیر بارگذاری می‌شود. همچنین می‌توانید از طریق آدرس زیر نیز می‌توانید به این صفحه دسترسی داشته باشید:

http://epl.irica.ir/TscViewPage

شناسه ارز TSC

در کادر جستجو می‌توانید بخشی از نام کالای مورد نظر خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که اگر کلمه مورد نظر شما در اینجا پیدا نشد لازم نیست نگران باشید. شما می‌بایست کلمات معادل یا هم معنی کلمه مورد نظر خود را نیز امتحان کنید. به‌طور مثال در پایگاه داده گمرک، کلمه لپ‌تاپ با عنوان نوت‌بوک ذخیره شده است.

در صورتی که نام کالای خود را به درستی جستجو نمایید با لیستی مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد. در این لیست شناسه تعرفه، نام کالا، ارزش گمرکی کالا، کشور مبدا، مدل و درصد حقوق ورودی قابل مشاهده است.

تعرفه گمرکی لپ تاپ

شما می‌توانید داده‌های نمایش داده شده را به‌صورت فایل اکسل دریافت نمایید تا هر زمان که مورد نیاز شما بود به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

محبوب‌ترین نوشته‌های پیشنهادی

ماجرای یک دستفروش مشهور

آموزش تصویری ثبت‌نام در بازار متشکل ارزی

دریافت نوبت در بازار متشکل ارزی

 

 

4.1/5 - (12 امتیاز)
صرافی آسوده
صرافی آسوده با سال‌ها قدمت در حوزه ارائه خدمات ارزی همواره تلاش می‌کند بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه نماید. درصورتی که نیاز به مشاوره در حوزه‌هایی همچون سرمایه‌گذاری ارزی، خدمات انتقال ارز و خرید و فروش دلار، یورو یا هر کدام از ارزهای رایج دارید کارشناسان ما آماده هستند تا بهترین پیشنهادات را به شما ارائه دهند: شماره تماس: 05138554020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *