منوی دسته بندی

مجوز شعبه و باجه برای صرافی‌

مجوز شعبه و باجه برای صرافی‌ها یک خیز بزرگ برای تحول حوزه ارزی

مجوز شعبه و باجه برای صرافی خبر خوبی بود که مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیر بانکی به خبرنگار ایبنا داد. این خبر در کنار اخبار خوب مرتبط با راهکارهای جدید برای افزایش سرمایه صرافی‌ها در این پرونده بررسی شده است.

به گزارش ایبنا دستورالعمل جدیدی برای صرافی‌ها در حال تدوین است که دامنه فعالیت‌های آنان را گسترده‌تر می‌کند. نعمت‌اله کریمی، مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیربانکی در مصاحبه با ایبنا عنوان نموده است نقاط قوت بسیار خوبی در دستورالعمل جدید مصوبه شورای پول و اعتبار دیده شده که دست صرافی ها را برای ارائه خدمات بازتر می‌کند.

نعمت الله کریمی

مدل‌های کسب‌وکاری جدید برای صرافی‌ها

براساس گفته‌های آقای کریمی در این دستورالعمل پیش‌بینی امکان ارائه خدمات به‌صورت باجه و شعبه برای صرافی‌ها دیده شده است. در این دستورالعمل مدل‌های درآمدی و کسب‌وکاری برای صرافی‌ها دیده شده است که تاکنون در کشور سابقه نداشته و می‌تواند فصل جدیدی در ارائه خدمات پولی و ارزی باشد.

براساس توضیحات آقای کریمی تأکید شده است که با مجوز شعبه و باجه برای صرافی مدیران این کسب‌وکارها می‌توانند در نقاط مختلف اقدام به راه‌اندازی شعبه نمایند. همین‌طور در نقاطی همچون مرزها با راه‌اندازی باجه به مشتریان خود خدمت‌رسانی داشته باشند.

طبق گفت‌گوی انجام شده هنوز ضوابط این موضوع در بانک مرکزی تدوین نشده است و موضوع در حال پیگیری است اما درصورت همکاری بانک مرکزی و تدوین ضوابط مربوط به مجوز شعبه و باجه برای صرافی یک توسعه بسیار خوبی در کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه ایجاد می‌شود.

تحول در ارائه خدمات ارزی

خبر مجوز شعبه و باجه برای صرافی ها در کنار اخباری که به تازگی منتشر کرده‌ایم همچون امکان خرید غیرحضوری دینار می‌تواند نوید تحولات گسترده‌تری در حوزه ارزی باشد که امید می‌رود شرایط را برای هم‌وطنان در دسترسی به خدمات این حوزه تسهیل نماید.

در همین رابطه بخوانید: خرید آنلاین دینار عراق

افزایش سرمایه صرافی‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی

خبر خوب دیگری که توسط آقای کریمی عنوان شد افزایش سرمایه صرافی‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های این کسب‌وکارهاست. در این طرح جدید این موضوع دیده شده است که افزایش سرمایه توسط ارزیابی مجدد دارایی‌ها صورت گیرد. بدین ترتیب برخلاف روال گذشته دیگر صرافی‌ها مجبور نیستند تنها از آورده نقدی افزایش سرمایه را دنبال کنند.

از دیگر نکاتی که در این مصاحبه عنوان شده است امکانات ویژه‌ای است که در صرافی‌ها برای روابط کارگزاری ایجاد خواهد شد. بر این اساس صرافی‌ها می‌توانند روابط کارگزاری را تحت نظارت بانک مرکزی دنبال کنند. در نهایت آقای کریمی عنوان نمود که در مجموع امیدوار است با همراهی و صبوری جامعه صرافان اتفاقات مثبتی در این زمینه رخ دهد.

در ویدئو زیر می‌توانید این خبر را در گفت‌وگو با آقای نعمت الله کریمی مشاهده کنید:

 

 

مبارزه با پولشویی در صرافی‌ها

دو ماه پیش در مجمع فوق العاده جامعه صرافان ایران که با حضور پررنگ مدیران صرافی‌ها برگزار شد؛ در ابتدای جلسه مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیر بانکی خبر خوش دیگری نیز برای جامعه صرافان مطرح نمود.

براساس صحبت‌های مطرح شده در این جلسه موضوع مبارزه با پولشویی که از گذشته دغدغه بسیاری از مدیران صرافی‌ها بوده است دنبال شده است و تعهدنامه جدیدی جایگزین شده است که به‌زودی در سامانه سنا قرار خواهد گرفت.

مجمع جامعه صرافان

جامعه صرافان به جای کانون صرافان

در این نشست رئیس هیئت عالی نظارت جامعه صرافان از تغییرات اساسامه جدید رونمایی کرد که مطابق آن نام کانون صرافان ایرانیان پس از این به جامعه صرافان تغییر یافت. در حوزه وظایف و اختیارات نیز جامعه صرافان نسبت به اساسنامه قبلی که نقش‌های ده‌گانه‌ای برای این نهاد متصور بود؛ با افزایش نقش‌ها پنج حوزه فعالیتی جدید را نیز به رأی اعضا گذاشتند.

نقش‌های بیشتر جامعه صرافان نسبت به کانون صرافان

براساس رأی قاطع اعضا پس از این نقش‌های پانزده‌گانه‌ای برای جامعه صرافان دیده شده است که اثرگذاری و دامنه فعالیت‌های این نهاد پولی را در جامعه گسترش دهد. براساس مصاحبه صورت گرفته با محمد حاجی علی رئیس هیئت عالی نظارت جامعه صرافان و نماینده بانک مرکزی این نقش‌ها در راستای کنترل بازار ارز پیش‌بینی شده است.

حاجی‌علی عنوان نمود که براساس این اساسنامه و مصوبات بانک مرکزی وظایف و اختیارات گسترده‌تری برای جامعه صرافان برنامه‌ریزی شده است که نقش‌آفرینی این نهاد در جامعه پررنگ‌تر و جدی‌تر گردد. در این جلسه با استقرار هیئت رئیسه مجمع، اساسنامه جدید به رای گذاشته شد و در نهایت با شمارش آرا با رای قاطع به تصویب اعضای جامعه رسید.

اتفاقات ماه‌های اخیر در جامعه صرافان و پیگیری‌های صنفی این نهاد، همین‌طور اخبار خوبی که از حوزه ارزی پس از مدت‌ها منتشر می‌شود ایجاد امیدواری کرده است که فعالیت‌های این صنف دوباره رونق یافته و ضمن کنترل و مدیریت بازار ارز، ارائه خدمت به مردم نیز بهتر و راحت‌تر صورت گیرد.

منبع خبر: سایت و کانال ایبنا رسانه مرجع بانک مرکزی

در همین رابطه بخوانید

خرید آنلاین دینار عراق با تحویل درب منزل

قیمت لحظه‌ای دلار و ارزهای پرکاربرد

قیمت لحظه‌ای طلا و سکه بهار آزادی

 

5/5 - (2 امتیاز)
مدیر محتوا
من در میان نوشته‌ها زندگی می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *