منوی دسته بندی

دریافت ارز اربعین از روبیکا

دریافت ارز اربعین از روبیکا

دریافت ارز اربعین از روبیکا بسیار ساده و برای زائران اربعین حسینی کاربردی است. در اینجا راهنمای تصویری دریافت ارز اربعین از روبیکا، همین‌طور خطاهای احتمالی که در فرآیند ثبت‌نام ممکن است با آن مواجه شوید، ارائه شده است.

همه زائران اربعین حسینی می‌توانند از طریق نرم‌افزارهای روبیکا و بله به صورت آنلاین فرآیند ثبتنام ارز اربعین را انجام دهند و سپس برای دریافت اسکناس‌های نقدی خود به بانک سپه و یا ملی مراجعه نمایند.

راهنمای تصویری دریافت ارز اربعین از روبیکا را در حالی برای شما آماده کرده‌ایم که پیش از این روش‌های حضوری و آنلاین دیگری که برای دریافت ارز اربعین می‌توانید دنبال کنید را در مقاله زیر به صورت کامل به اطلاع شما رسانده‌ایم و درصورتی که این محتوا را مطالعه نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن را مطالعه کنید:

روش‌های خرید ارز اربعین

 

راهنمای تصویری دریافت ارز اربعین از روبیکا

راهنمای تصویری دریافت ارز اربعین از روبیکا جهت آشنایی شما با این فرآیند و اطلاعاتی که مورد نیاز است آماده شده است. جهت دریافت ارز اربعین از روبیکا همان طور که در تصویر پایین پیداست در اولین گام لازم است وارد نرم‌افزار یا وب‌اپلیکیشن روبیکا در مرورگر شوید. سپس روی تصویر بنر «خرید ارز اربعین بانک سپه» کلیک کنید. در گام دوم فرآیند خرید ارز برای شما نمایش داده شده است. این فرآیند به ترتیب شامل مراحل زیر است:

  • امضای تعهدنامه
  • وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد
  • تکمیل مشخصات فردی
  • تعیین مشخصات ارز درخواستی
  • پرداخت مبلغ
  • مراجعه به شعبه

پس از کلیک روی دکمه ادامه با یک پیغام مواجه می‌شوید که لازم است پیش از ادامه مراحل تأیید کنید که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اید. نگران نباشید اگر در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده باشید در همین مرحله می‌توانید روی لینک سامانه که به شما نمایش داده می‌شود و یا آدرس samah.haj.ir مراجعه نمایید و فرآیند ثبت‌نام در این سامانه را تکمیل کنید.

راهنمای تصویری دریافت ارز اربعین از روبیکا

پس از تأیید این مرحله، در مرحله چهارم از شما خواسته می‌شود که قوانین و مقررات خرید ارز اربعین را تأیید کنید. در مرحله پنجم کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد می‌کنید. با کلیک روی دکمه تأیید و استعلام، اطلاعات هویتی شما از سامانه سماح استعلام می‌شود و درصورتی که در این سامانه ثبت‌نام نموده باشید با تایید اطلاعات وارد مرحله ششم می‌شوید.

در این مرحله با تکمیل اطلاعات هویتی و شماره پاسپورت خود دکمه ادامه را می‌زنید. در مرحله هفتم استان، شهر و شعبه بانکی که می‌خواهید ارز خود را دریافت کنید انتخاب می‌کنید و از زمان‌های پیشنهاد شده توسط سیستم یک مورد را انتخاب می‌کنید.

راهنمای تصویری دریافت ارز از روبیکا بخش دوم

در آخرین مرحله به شما قیمت روز دینار نمایش داده می‌شود. براساس میزان ارزی که متقاضی خرید آن هستید، هزینه نهایی خرید ارز محاسبه و برای خرید به درگاه پرداخت منتقل می‌شوید. درصورت پرداخت موفق یک پیامک حاوی کد پیگیری برای شما ارسال می‌گردد.

خطاهای پرتکرار در هنگام دریافت ارز اربعین از روبیکا

خطای مجوز خرید ارز یافت نشد

از مهم‌ترین خطاهای پرتکرار در هنگام دریافت ارز اربعین از روبیکا که ممکن است با آن روبرو شوید پیغام خطای زیر است:

«مجددا تلاش کنید ( مجوز خرید ارز یافت نشد. ثبت‌نام در سماح الزامی است.)»

در صورت بروز این خطا لازم است مطمئن شوید که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اید. در صورتی که به تازگی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اید ممکن است همچنان با این پیغام خطا روبرو شوید. لازم است پس از ثبت‌نام در سامانه سماح مدتی صبر کنید و سپس برای تکمیل فرآیند خرید ارز در روبیکا اقدام کنید.

براساس تجربه‌ای که خود ما در این فرآیند داشتیم، یک تا دو ساعت پس از ثبت‌نام در سامانه سماح همچنان ممکن است شما با این پیغام روبرو شوید اما پس از این مدت به راحتی می‌توانید فرآیند خرید خود را در نرم‌افزار تکمیل کنید.

خطاهای پرتکرار دریافت ارز اربعین از روبیکا

خطای کد ملی و تاریخ تولد مطابقت ندارد

خطای کد ملی و تاریخ تولد مطابقت ندارد مربوط به ورود اشتباه اطلاعات کد ملی و تاریخ تولد است. در صورتی که این اطلاعات را اشتباه وارد کرده باشید با توجه به استعلام اطلاعات هویتی دچار خطا خواهید شد. لازم است یک بار دیگر به دقت شماره ملی و تاریخ تولد خود را وارد نموده و سپس ادامه فرآیند را پیگیری کنید.

در همین رابطه بخوانید

ثبت‌نام و دریافت آنلاین گذرنامه اربعین

خرید آنلاین دینار عراق و تحویل درب منزل

انواع روش‌های خرید دینار و قیمت آن برای زائران اربعین

4/5 - (4 امتیاز)
مدیر محتوا
من در میان نوشته‌ها زندگی می‌کنم.

‫2 نظر

  • سارا گفت:

    فرقی داره از بله ثبت نام کنیم یا روبیکا؟

    • مدیر محتوا گفت:

      از نظر قیمت هیچ تفاوتی نمی‌کنه چون هر دو براساس نرخ فروش اسکناس ETS و بدون دریافت کارمزد باید ارز رو بفروشن اما از نظر بانکی که می‌تونید ازش ارز رو دریافت کنید تقاوت می‌کنه. اگه از پیام‌رسان بله ارز رو ثبت‌نام کنید نهایتا باید یک شعبه بانک ملی رو برای دریافت ارز انتخاب کنید و اگه از روبیکا اقدام کنید باید یک شعبه بانک سپه رو انتخاب کنید.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *